Fruites i verdures en liquats: essencials per aturar l’envelliment

Posted in Salut
at 2017.01.27
With 0 Comments

La següent piràmide pretén ser una representació gràfica on s’explica de manera molt senzilla com ens hauríem d’alimentar per mantenir un pes saludable, retardar el procés d’envelliment i prevenir moltes de les patologies més habituals a la nostra societat com les que s’han explicat, que poden accelerar aquest procés i empitjorar molt la qualitat de vida. Tal i com es pot observar, existeixen diferents nivells, que representen els diferents grup d’aliments.

Els aliments dibuixats són els més representatius de cada grup. A més a més, la piràmide té en compte la freqüència de consum (diari, setmanal, mensual i esporàdic) dels aliments, de manera que els de la base de la piràmide són els que hem de consumir amb més freqüència i a mesura que anem ascendint cap al vèrtex hi trobem els que hem de consumir esporàdicament.

Per què prendre fruites i vegetals amb liquats de liquadores

Més informació: comprar-licuadora.com

És evident que les fruites i els vegetals tindràn una gran importància en la nostra piràmide. Si vols una bona manera de prendre’n, tant per tú com per tota la teva familia, ho pots fer amb liquats que pots preparar fàcilment amb una liquadora. N’hi ha liquadores de molts tipus, però et recomenem les liquadores Philips, que tenen una gran potència, resistència i són molt bé de preu.

Un cop tenim això clar, ja podem començar a fer un cop d’ull a la nostra piràmide dels aliments per una bona dieta saludable.

alimentació saludable amb liquadores

Base de la piràmide (primer nivell)

Una correcta hidratació és fonamental per la vida. Les necessitats hidriques, estan al voltant de 2,5 litres en el homes i 2 litres en les dones, tenint en compte que poden augmentar en situacions d’estrès, activitat física, increment de la temperatura ambiental, estats febrils, les pèrdues de líquids per vòmits i/o diarrees, cremades, etc. Aquestes necessitats s’asseguren amb una correcte aportació d’aigua, la qual hauria de ser la principal font d’hidratació seguida de les infusions. Els aliments com les fruites, verdures, la llet i les begudes vegetals (soja, civada, arròs, etc.) ajuden a completar les necessitats hidriques diàries. Les infusions com el te i el cafè són les begudes més populars al món després de l’aigua. El cafè és una beguda rica en cafeïna i antioxidants com l’àcid clorogènic i el seu consum regular i moderat (no més de 3 tasses diàries), proporciona beneficis per la salut (disminució del risc de diabetis, parkinson, determinats tipus de càncer, etc.). La cafeïna, és un estimulant del sistema nerviós central, disminueix la sensació de fatiga i millora la concentració en adults.

L’excés de consum de cafè, especialment de cafeïna pot ocasionar problemes per la salut (insomni, irritabilitat, nerviosisme, increment del treball cardíac, addicció a la cafeïna, etc.) i el seu consum està desaconsellat en nens i adolescents. El te conté la meitat de cafeïna que el cafè i proporciona antioxidants com les catequines que semblen reduir el risc de malalties cardiovasculars, accidents vascular-cerebrals i determinats tipus de càncer (de pell, pròstata, mama, etc.). El te verd és el que té més beneficis per la salut seguit del oolortgi el negre. Les persones que els hi agrada el té poden gaudir dels seus beneficis consumint-lo diàriament, prenent un màxim de 4 tasses al dia. El seu excés és factor de risc de patir càlculs renals en persones predisposades.

No s’aconsella el consum de begudes refrescants o sucs de fruita com a substituts de l’aigua, pel seu elevat contingut en sucre i la seva estreta relació amb l’obesitat.

La importància de frutes i verdures

El grup de les verdures i les fruites consta d’una gran varietat d’espècies amb característiques comunes des d’un punt de vista nutritiu com és el seu elevat contingut en fibra, vitamines (vitamina C, E, àcid fòlic), minerals (potassi i magnesi), fitoquímics (carotenoids, compostos fenòlics, glucosinolats, fitoesterols, etc.) i el valor energètic relativament reduït. Aquests aliments contenen glúcids, poques proteïnes, quasi no tenen lípids excepte l’alvocat i les olives (veure grup del greixos saludables) i estan constituïts sobretot per aigua.

Un consum adequat de fruites i verdures s’associa a una reducció del risc de malalties cròniques com les malalties cardiovasculars, les neurodegeneratives (Alzheimer, Parkinson, etc.) i determinats tipus de càncer (com el càncer de pulmó i el colorectal) i a la vegada ajuden a mantenir un pes saludable. Las recomanacions de consum de verdures i fruites està en 5 racions diàries: 3 de fruites i 2 de verdures (o 2 racions de fruita i 3 de verdures). A continuació s’exposen unes propostes d’ingesta de fruites i verdures que garanteixen una aportació variada de diferents substàncies antioxidants.